Alla inlägg under juni 2013

Av Patricia Kleveland - 30 juni 2013 22:21

Igår åkte vi iväg till Skövde för att lämna Måns och Ville hos Tina och Klas, dom skulle stanna där över natten :) Jag och Rasmus hade blivit bortbjudna på kvällen och bestämde till slut för att åka båda två och skaffa barn- och hundvakt. Hundarna lämnade vi hos Rasmus farmor. Vi har aldrig lämnat bort någon av hundarna förut men det hade gått jättebra! Och Tina och Klas fixade barnen galant :) Guld värt att det
finns människor i vår närhet som ställer upp!

Idag har det inte hänt mycket här. Tina och Klas skulle köra hem barnen och även hämta dom tre stora som varit hos sin pappa över helgen. Så fram tills dom kom låg jag bara i soffan och glodde. Jätteskönt men ändå tur att det inte händer så ofta, blir
så rastlös till slut.
Underbart att få tid tillsammans med min man, men det bästa är ändå när barnen kommer hem igen, familjen blir komplett, så
som det ska vara <3

Idag är det fem månader sen vår lille Ville kom till världen! <3 Oj vad tiden går..

Av Patricia Kleveland - 28 juni 2013 01:48

Idag provade jag ett nytt recept, Rocky Road tårta! Älskar allt sött, choklad och godis ;)
Den blev dock mer som en kladdkaka. Vi åt den med glass till.

Så gör en kladdkaka, så som ni vill ha den. Låt svalna. Koka sedan upp 1 1/2 dl grädde och 1/2 dl ljus sirap, dra bort från värmen och rör ner 200 g hackad choklad till en jämn smet (i receptet var det mörk choklad, jag använde istället vanlig mjölkchoklad). Låt svalna i kylskåp i 30 minuter.
Bred över kladdkakan, strö sedan på 20 halverade dumlekolor, 2 dl salta nötter (vi använde cashewnötter) och minimarsmallows. Färdig!

Uppskattades väldigt mycket av barnen som var lite så där smålyckliga då dom fick äta godis en helt vanlig torsdag ;)

Mat
Av Patricia Kleveland - 27 juni 2013 10:12

Idag var det dags för Alicias avslutning på simskolan! Rasmus skulle också med så då
fick jag lite hjälp med morgonsysslorna. Detta gjorde att jag hann med en morgonpromenad på ca tjugo minuter, skönt! Och solen tittade fram lite också :)

Nu har vi varit och kikat på Alicia, så duktig så! Nu kan hon snart simma helt :) Vi badar ju i regel en gång i veckan men med alla barn med sig kan man inte riktigt själv hinna med att lära henne. Så simskolan är bra! :)

Av Patricia Kleveland - 26 juni 2013 22:51

Äntligen blev det uppehåll under eftermiddagen och jag kom ut på dagens promenad. Dryga fem kilometer blev det, tog en tur bort till vindkraftverket. Bara jag och Vilma. Skönt att bara få vara själv, glömma sig bort i egna tankar en stund utan att bli avbruten :) Och svettas lite under tiden känns också bra!

Av Patricia Kleveland - 26 juni 2013 14:08

Idag regnar det. Mycket. Har spenderat tillräckligt med tid ute idag, resten av dagen stannar vi inomhus! Snart blir det middag, broccoli- och baconpaj, mums! Sen får det bli mys med barnen, marängsviss och film tror jag :)

Promenad med Elias, Ville och hundarna på förmiddagen :)

Av Patricia Kleveland - 26 juni 2013 00:02

Idag hittade vi en liten kattunge. Mamman kom bärandes på den genom trädgården. Alldeles liten var den! Mamman brukar inte ta hand om sina ungar utan lämna dom att dö. Vi tog upp denna lilla på verandan och bäddade iordning en låda till den och la liten där i, och sa till mamman att stanna där. Vi vill egentligen inte ha en massa eländiga katter springandes hos oss (finns en hel del såna här, som kissar på våra saker, därav mitt ogillande) men man har ju inte hjärta att bara lämna denna lilla oskyldiga varelse! Vi hittade även ett syskon till den i källaren, men den hade inte klarat sig tyvärr. Så nu hoppas jag att mamman tar hand om denna så den slipper samma öde. Var ute för en stund sen och då var hon fortfarande kvar. Gav henne mat och vatten i hopp om att hon ska stanna hos den under natten. Liten hade börjat öppna ett öga såg jag när jag tog upp den :) Ja dom är söta ändå!

Annars har det varit en lugn dag. Hade Oliver med mig idag, en stund ensamma fick vi :) När Alicia var färdig på simskolan åkte vi till lekparken i väntan på att hämta Elias på dagis! Mysigt att få lite tid med dom, när inte alla är med. Det blir annorlunda.

I eftermiddags blev det promenad bort till sjön, jag hade lovat barnen att få ha vattenkrig! Gick väl sådär, Elias var helt förstörd när Oliver sprutade tillbaka, han förstod inte riktigt att han kunde spruta vatten på dom andra och sedan få tillbaka, det fanns liksom inte. Underbara unge! ?

Planerat lite inför semestern också, ska bli så härligt att åka bort lite!

Stannar till vid en brygga på promenaden. Oliver busar med Mio <3

Av Patricia Kleveland - 23 juni 2013 16:40

Varit lite långlediga, även Rasmus, härligt!
I fredags var vi hos farmor och farfar på midsommarfirande. Tyvärr kom regnet men vi hade trevligt ändå :) Ungarna hade det mycket roligt och hittade en ny favorit, min kusin Jonatan! Oj vad dom körde med honom! Roligt :)
Idag har vi varit här i Källefall och käkat med mamma och alla syskon, trevligt!

Nu i eftermiddag har vi varit ute på promenad med barnen och hundarna :) Mio orkar inte gå så långt så han fick åka vagn tillsammans med Ville, så söta så!
Ikväll blir det jobb, ett kort pass men kul ändå! Sen är det ny vecka imorgon, fyra dagars simskola kvar denna vecka, sen får vi sommarlov på riktigt :) Och två veckor kvar till Rasmus semester, ska bli så skönt! Har en del roliga aktivitetet och resor att se fram emot :)

Av Patricia Kleveland - 13 juni 2013 23:28

Idag var det dags för Alicias första skolavslutning! Så fin var hon min lilla tjej :) Glad och stolt! Med en minst lika stolt mamma :)

Ett helt år har redan gått, två terminer har passerat. Vart tar tiden vägen? Känns som att det inte var länge sen hon föddes, nu blir
hon snart sju år och börjar första klass! Min underbara tjej <3

Och imorgon tar lillebror studenten, minstingen som alltid varit liten i våra ögon ( som inte är liten längre! ). Oj oj oj :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards