Direktlänk till inlägg 18 juli 2013

Värsta nattningen

Av Patricia Kleveland - 18 juli 2013 01:01

Idag blev det inte den "vanliga" sjön när det var dags för bad. Idag åkte vi till Vitasjön, borta vid Hyltan, en sjö mitt i skogen, med väldigt sluttande backe ner. Vi fick för oss att försöka få med oss barnvagnen ner. Ni som varit där kanske med en gång ser vår dumdristighet här! Men den skulle ju med, och ner kom vi till slut. Och även upp när det var dags för hemfärd. Med nöd och näppe. Nästa gång tar vi honom i babyskyddet istället. Ganska logiskt.
Bad och fika blev det i alla fall och barnen var nöjda :)

Nu ikväll var det Alicia och Måns tur att sova hos mormor i husvagnen. Dom gick ut och la sig, vi fick killarna i säng här inne och jag ger mig sedan ut på en liten cykeltur.
När jag konmer tillbaka kommer Måns och mormor hem igen, han hade ångrat sig. Tyvärr, då han tog med sig sitt värsta humör tillbaka. Det värsta någonsin tror jag. Han har gapat och skrikit, sparkat och rivit. Det gick inte att prata med honom. Det som till slut hjälpte var att han skulle få sova i vår säng. Det händer aldrig. Aldrig att barnen sover hos oss, vi vill åtminstone ha sängen i fred. Men idag fick det bli så. Herregud, värsta nattningen på väldigt, väldigt länge! Men som tur var lyckades jag bära över honom till sin säng för en stund sedan :) Så nu sover han och Ville gott där inne, och nu är det dags för mig också! Om en sisådär fem timmar är det dags att gå upp igen, livet är underbart ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia Kleveland - 9 november 2013 12:27

Jag och Ville är hemma ensamma idag. Alla dom andra barnen har sovit borta inatt, alla på olika ställen. Mysigt för dom att komma bort och bara få vara själva :) Självklart skulle gubben jobba idag då... Men jag och Ville tog en promenad med Tina oc...

Av Patricia Kleveland - 6 oktober 2013 21:14


I fredags var det sju år sedan min lilla tjej kom till världen! Underbara lilla Alicia ...

Av Patricia Kleveland - 3 september 2013 21:55

Ja det händer mycket. Livet rullar på här ändå :) Alicia har börjat skolan igen, första klass med läxor och sånt, supernöjd tjej! Får se om det går över ;) Rasmus jobbar, blev skift efter semestern, känns fortfarande konstigt att ha honom bredvid o...

Av Patricia Kleveland - 4 augusti 2013 13:17


I fredags bar det iväg! Vi hade bokat en stuga på Askeviks camping i Sjötorp. Barnen var förväntansfulla :) Dom tjatade hela tiden om när vi var framme. Vi körde fel. Olivers tur att bli åksjuk och kräkte ner sig själv och bilen. Fick stanna och tork...

Av Patricia Kleveland - 31 juli 2013 11:28


Här regnar det. Tråkigt, men antagligen behövligt. Igår var jag och mamma i Herrljunga för att hämta hem vår bebis Nisse! En bröllopspresent från min mamma, nej hon är inte klok!! Men glada är vi för det :) Barnen blev lyckliga över tillskottet och ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards